Sunday, August 13, 2006

Händelser vid poolen...

Ja, så är man i Kina igen, och borde inte bli förvånad längre över hur människor (läs kineser) kan vara. Men...
Denna veckan har Mats jobbat och barnen har inte börjat sina skolor ännu. Eftersom vi har så varmt, inga kompisar är tillbaka ännu osv, så har vi gått till poolen och badat varje dag. En dag glömde jag min hårklämma där, en jag köpt i Sverige och var lite fäst vid faktiskt. Jaha, tänkte jag, jag hittar den väl vid poolen i morgon, vi ska ju dit igen. Nästa dag gick vi mycket riktigt dit, jag började kolla runt, en fransyska jag känner hjälpte mig att kolla lite, ingen hårklämma att finna. Ok, den är väl borta, nån har tagit den...
Så idag söndag, jippi, den låg bredvid badvakten! Jag blev glad och sa till Mats att jag tar den när vi badat klart, vi var båda i poolen och badade med barnen. Men - så började badvakten (denne yngling) leka med min hårklämma i sitt hår. Nja, sa jag till Mats, jag kanske inte bryr mig om att ta med den hem. Och sen då, han börjar peta naglarna med den! Jaha, det avgjorde saken, ingen klämma som jag låtsas äga och definitivt inte tänker ta med hem!!! Nu är jag en hårklämma fattigare, men får väl köpa en ny...de kostar inte så mycket här, kanske 3 RMB (=SEK)...

No comments: